loading...
تکواندو قدرت در راه حقیقت
حمید بازدید : 53 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (1)

وي در پاسخ به اين سئوال که آيا به نظر شما جوانگرايي در تيم ملي ايران پس از المپيک لندن تصميم خوبي بود يا خير، گفت: کادر فني تيم ملي بهترين تصميم را گرفته است، چرا که علاوه بر ايران خيلي از تيم‌هاي ديگر در اين دوره از مسابقات دست به جوانگرايي زده بودند. البته ناگفته نماند که برخي از چهر‌ه‌هايي که در تيم ملي حضور دارند در دروهاي قبل نيز در اردوهاي تيم ملي حضور مستمر داشته‌اند،اما شانس فيکس شدند در تيم ملي را نداشته‌اند. به هر حال بنده با اين تصميمي که کادر فني تيم ملي پيش از اعزام به مسابقات جهاني گرفته بود کاملا موافق هستم.

سرمربي تيم ملي تايوان در ادامه خاطر نشان کرد: خوشبختانه مسئولان فدراسيون تکواندوي ايران با تصميماتي که کادر فني گرفته بود موافق بودند و حمايت کردند تا تيم ملي در مکزيک نتيجه خوبي کسب کند. به هر حال کادر فني ريسک کرده بود و با نفراتي راهي مسابقات جهاني شده بود که کاملا بي تجربه بودند و اين يعني ريسک کردن که جاي تقدير دارد.
مهماندوست در مورد مدال‌هاي کسب شده توسط نفرات حاضر در تيم ملي گفت: به هر حال بايد اين را قبول کنيم که تيم ملي با ترکيبي کاملا جوان و بي تجربه راهي مسابقات جهاني شده بود و حتي برخي ها اصلا ميادين بين المللي در اين سطح را نديده بودند و شايد تنها در چند تورنمنت معمولي شرکت کرده بودند، اما زماني که وارد شياپ چانگ شدند مبارزات خوبي را از خود به نمايش گذاشتند.
وي افزود: متاسفانه در طول مسابقات با توجه به تداخلي که با مسابقات تکواندوکاران تايوان و ايران وجود داشت فرصت نکردم همه مبارزات ملي پوشان ايراني را تماشا کنم، اما در برخي از بازي‌ها که فرصت پيدا مي‌کردم مبارزات بچه ها را نگاه مي‌کردم. ملي پوشان ما با توجه به اينکه براي اولين بار بود در مسابقات جهاني شرکت مي‌کردند، اما مقابل حريفان خود مبارزات خوبي را بدون استرس از خود به نمايش مي‌گذاشتند.
مهماندوست در ادامه از آينده تيم ملي تکواندوي ايران گفت: قطعا اين تيم آينده خوبي را پيش رو دارد. البته در برخي از اوزان بايد بيش از اين کار شود و نقاط ضعف کوچي که وجود دارد برطرف شود، اما به کادر فني و فدراسيون ايران تبريک مي‌گويم که تيم خوبي را راهي مکزيک کرده بودند و قطعا اين تيم در سال‌هاي آينده حرف‌هاي زيادي براي گفتن خواهد داشت. اين نفراتي که در ترکيب تيم ملي حضور دارند مي‌توانند در المپيک نتيجه خوبي را کسب کنند و حتي من مدال طلاي المپيک را گردن برخي از نفرات از همين حالا مي‌بينم.
وي در پاسخ به اين سئوال که چه زماني به طور رسمي مسئوليت تکواندوکاران تايوان را برعهده خواهيد گرفت، گفت: مسئولان فدراسيون تايوان از زماني که وارد کشور آنها شده‌ام تمام اختيارات ملي پوشانشان را برعهده من واگذار کرده‌اند، اما طبق صحبت‌هايي که با آنها داشتم اعلام کردم که بعد از مسابقات جهاني به طور رسمي به عنوان سرمربي مسئوليت اين تيم را برعهده خواهم گرفت. تايواني‌ها تکواندوکاران باهوشي هستند، اما بايد روي آنها کار کنم چرا که نحوه مبارزه کردن را به خوبي مي‌دانند، اما نمي‌دانند که ضربه را چه زماني و به چه صورت استفاده کنند.
سرمربي تيم ملي تايوان در مورد اينکه در طول مسابقات جهاني در برخي از مبارزات به عنوان کوچ روي صندلي کنار شياپ چانگ حضور داشت گفت: واقعا با تکواندوکاران تايواني رابطه خوبي دارم و همه آنها به من احترام مي‌گذارند، همين رابطه باعث شده بود که برخي از آنها از من بخواهند که در طول مسابقات کوچ آنها باشم و اگر ضعفي در طول بازي دارند به آنها گوش زد کنم.

 

 استاد رضا مهماندوست در سالن برگزاري بيست و يکمين دوره از مسابقات قهرماني جهان که به ميزباني مکزيک برگزار شد در مورد سطح فني اين دوره از مسابقات اظهار داشت: هميشه پس از پايان هر دوره از بازي‌هاي المپيک تمام کشور ها براي اينکه از داشته‌هاي خود به نحوه احسن استفاده کنند دست به جوانگرايي مي‌زنند. در اين دوره از مسابقات هم با توجه به اينکه پس از المپيک لندن برگزار شده است اکثر کشورها دست به جوانگرايي زده بودند و به همين دليل مسابقات از لحاظ فني در شرايط بسيار خوبي برگزار شد. البته اگر قرار باشد مسابقات را با دوره قبل مقايسه کنيم با توجه به اينکه من در هر دو دوره حضور داشتم فکر مي‌کنم مسابقات جهاني که در سال 2011 در کره جنوبي برگزار شد از سطح فني بسيار بالايي برخوردار بود.

 

وي در پاسخ به اين سئوال که آيا به نظر شما جوانگرايي در تيم ملي ايران پس از المپيک لندن تصميم خوبي بود يا خير، گفت: کادر فني تيم ملي بهترين تصميم را گرفته است، چرا که علاوه بر ايران خيلي از تيم‌هاي ديگر در اين دوره از مسابقات دست به جوانگرايي زده بودند. البته ناگفته نماند که برخي از چهر‌ه‌هايي که در تيم ملي حضور دارند در دروهاي قبل نيز در اردوهاي تيم ملي حضور مستمر داشته‌اند،اما شانس فيکس شدند در تيم ملي را نداشته‌اند. به هر حال بنده با اين تصميمي که کادر فني تيم ملي پيش از اعزام به مسابقات جهاني گرفته بود کاملا موافق هستم.

 

سرمربي تيم ملي تايوان در ادامه خاطر نشان کرد: خوشبختانه مسئولان فدراسيون تکواندوي ايران با تصميماتي که کادر فني گرفته بود موافق بودند و حمايت کردند تا تيم ملي در مکزيک نتيجه خوبي کسب کند. به هر حال کادر فني ريسک کرده بود و با نفراتي راهي مسابقات جهاني شده بود که کاملا بي تجربه بودند و اين يعني ريسک کردن که جاي تقدير دارد.

 

مهماندوست در مورد مدال‌هاي کسب شده توسط نفرات حاضر در تيم ملي گفت: به هر حال بايد اين را قبول کنيم که تيم ملي با ترکيبي کاملا جوان و بي تجربها  راهي مسابقات جهاني شده بود و حتي برخي ها اصلا ميادين بين المللي در اين سطح را نديده بودند و شايد تنها در چند تورنمنت معمولي شرکت کرده بودنداما زماني که وارد شياپ چانگ شدند مبارزات خوبي را از خود به نمايش گذاشتند.

 

وي افزود: متاسفانه در طول مسابقات با توجه به تداخلي که با مسابقات تکواندوکاران تايوان و ايران وجود داشت فرصت نکردم همه مبارزات ملي پوشان ايراني را تماشا کنم، اما در برخي از بازي‌ها که فرصت پيدا مي‌کردم مبارزات بچه ها را نگاه مي‌کردم. ملي پوشان ما با توجه به اينکه براي اولين بار بود در مسابقات جهاني شرکت مي‌کردند، اما مقابل حريفان خود مبارزات خوبي را بدون استرس از خود به نمايش مي‌گذاشتند.

 

مهماندوست در ادامه از آينده تيم ملي تکواندوي ايران گفت: قطعا اين تيم آينده خوبي را پيش رو دارد. البته در برخي از اوزان بايد بيش از اين کار شود و نقاط ضعف کوچي که وجود دارد برطرف شود، اما به کادر فني و فدراسيون ايران تبريک مي‌گويم که تيم خوبي را راهي مکزيک کرده بودند و قطعا اين تيم در سال‌هاي آينده حرف‌هاي زيادي براي گفتن خواهد داشت. اين نفراتي که در ترکيب تيم ملي حضور دارند مي‌توانند در المپيک نتيجه خوبي را کسب کنند و حتي من مدال طلاي المپيک را گردن برخي از نفرات از همين حالا مي‌بينم.

 

وي در پاسخ به اين سئوال که چه زماني به طور رسمي مسئوليت تکواندوکاران تايوان را برعهده خواهيد گرفت، گفت: مسئولان فدراسيون تايوان از زماني که وارد کشور آنها شده‌ام تمام اختيارات ملي پوشانشان را برعهده من واگذار کرده‌اند، اما طبق صحبت‌هايي که با آنها داشتم اعلام کردم که بعد از مسابقات جهاني به طور رسمي به عنوان سرمربي مسئوليت اين تيم را برعهده خواهم گرفت. تايواني‌ها تکواندوکاران باهوشي هستند، اما بايد روي آنها کار کنم چرا که نحوه مبارزه کردن را به خوبي مي‌دانند، اما نمي‌دانند که ضربه را چه زماني و به چه صورت استفاده کنند.

 

سرمربي تيم ملي تايوان در مورد اينکه در طول مسابقات جهاني در برخي از مبارزات به عنوان کوچ روي صندلي کنار شياپ چانگ حضور داشت گفت: واقعا با تکواندوکاران تايواني رابطه خوبي دارم و همه آنها به من احترام مي‌گذارند، همين رابطه باعث شده بود که برخي از آنها از من بخواهند که در طول مسابقات کوچ آنها باشم و اگر ضعفي در طول بازي دارند به آنها گوش زد کنم.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط علی در تاریخ 1392/05/10 و 3:16 دقیقه ارسال شده است

شکلک


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این وبلاگ مخصوص تکواندو کاران استان گلستان و خصوصا شهرستان گنبد کاووس میباشد امیدوارم مورد قبول جامع تکواندو استان گلستان و تکواندو کاران گنبد باشد. با ارزوی بهترین ها برای شما.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد این وبلاگ چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 43
  • بازدید سال : 1,051
  • بازدید کلی : 10,019